loading...
نیوز
cc بازدید : 5381 یکشنبه 02 اسفند 1394 نظرات (0)

 

 به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در دانشگاه امام صادق(ع) صلاحيت هاي اخلاقي و اعتقادي مقدم بر صلاحيت هاي علمي محض است؛ لذا ارزش هاي معنوي و ديني در كنار استعداد بالاي تحصيلي، اصلي ترين شرط پذيرش در اين مركز علمي است.

 تاريخچه دانشگاه امام صادق عليه‌السلام


دانشگاه امام صادق عليه السلام در سال 1361 شمسي مقارن با سالروز ولادت حضرت محمد مصطفي(ص) و امام صادق(ع) به رياست آيت الله مهدوي کني، شاگرد و يار ديرين امام خميني(ره) تشكيل شد. هيات موسس اين دانشگاه از ميان شخصيتهايي چون مقام معظم رهبري و آيات مشكيني، مهدوي كني، اميني، امامي كاشاني و ... بودند.

اين دانشگاه در ابتدا  در سه رشته معارف اسلامي و تبليغ(الهيات)، معارف اسلامي و علوم سياسي، معارف اسلامي و اقتصاد، در مقطع كارشناسي ارشد پيوسته، آغاز به كار كرد.

دانشگاه امام صادق عليه السلام به دنبال گسترش رشته هاي تحصيلي و بالا بردن كيفيت و كميت آموزشي خود، در سال 1369 دو رشته ديگر " معارف اسلامي و مديريت" و " معارف اسلامي و حقوق" را در مقطع كارشناسي ارشد به مجموعه رشته‌هاي موجود اضافه کرد.

 در سال 1371 دوره‌هاي مقطع دكتري در اين دانشگاه در چهار رشته الهيات، علوم سياسي، علوم اقتصادي، و فرهنگ و ارتباطات تاسيس شد و در سال 1382 ششمين رشته در مقطع کارشناسي ارشد پيوسته تحت عنوان «معارف اسلامي و فرهنگ و ارتباطات» ايجاد شد.

اين دانشگاه علاوه بر رشته‌هاي کارشناسي ارشد پيوسته داراي رشته‌هاي کارشناسي ارشد ناپيوسته نيز هست که تاکنون دو رشته "انديشه‌هاي سياسي در اسلام" وابسته به دانشکده معارف اسلامي و علوم سياسي و "تاريخ تشيع" وابسته به دانشکده معارف اسلامي و فرهنگ و ارتباطات تاسيس و دانشجو گرفته است. 

دانشگاه به ايجاد و گسترش دوره‌هاي دکتري در رشته‌هاي مختلف اهتمام فراوان دارد و در حال حاضر دوره‌هاي دکتري علوم اقتصادي(با گرايش‌هاي اقتصاد رياضي، اقتصاد پولي و ...) الهيات و معارف اسلامي (با گرايش‌هاي فقه و اصول، فلسفه و کلام و قرآن و حديث) علوم سياسي(با گرايش‌هاي انديشه سياسي اسلام، مطالعات سياسي جهان اسلام، مطالعات ايران و جامعه شناسي سياسي)، فرهنگ و ارتباطات، حقوق(با گرايشهاي  خصوصي و جزا) در اين دانشگاه داير است.

 تعداد دانشجويان و دانش آموختگان دوره دکتري 120 نفر است که اين عدد غير از صد‌ها تن دانش‌آمـوختگاني است که دوره دکـتري خـود را در ديگر دانشگاه‌هاي داخل و خارج کشور گذرانده‌اند.


دانشکده های دانشگاه امام صادق (ع):

دانشکده معارف اسلامی و علوم سیاسی
دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد
دانشکده معارف اسلامی و مدیریت
دانشکده معارف اسلامی و الهیات
دانشکده معارف اسلامی و حقوق
دانشکده معارف اسلامی و ارتباطات

رياست دانشگاه امام صادق(ع)

آيت الله مهدوي کني، پس از پيروزي انقلاب، از طرف حضرت امام خميني قدس سره الشريف، عهده‌دار مسؤوليت‌هاي متعددي در تاسيس نظام نوپاي اسلامي شد و از زمان تاسيس دانشگاه امام صادق(ع)  رياست اين دانشگاه را به عهده  داشته است.

برنامه هاي آموزشي امام صادق(ع)

در اين دانشگاه صلاحيت هاي اخلاقي و اعتقادي مقدم بر صلاحيت هاي علمي محض است؛ لذا ارزش هاي معنوي و ديني در كنار استعداد بالاي تحصيلي، اصلي ترين شرط پذيرش در اين مركز علمي است.

ژدانشگاه امام صادق به منظور فراهم کردن فضاي مناسب انتخاب آگاهانه پذيرفته شدگان همه ساله يك اردوي پيش دانشگاهي برگزار مي كند تا دانشجويان ضمن گفت‌وگو با مسئولان و استادان دانشگاه، از نزديك با شرايط و نحوه تحصيل در اين دانشگاه آشنا شوند.

تاكيد بر فراگيري زبان هاي انگليسي و عربي از جمله برنامه هاي اين دانشگاه است.

گفتني است در رشته معارف اسلامي و حقوق به زبان هاي انگليسي، زبان فرانسه تدريس مي شود. نتايج درخشان كارهاي علمي و تبليغي بعضي از دانشجويان در خارج از كشور گواه تلاش مستمر و موفقيت آميز  در اين زمينه است.

همچنين مركز تحقيقات دانشگاه در زمينه هاي گوناگون علوم انساني فعاليت قابل توجهي دارد و زمينه هاي مساعدي براي فعاليت پژوهشي دانشگاه فراهم آورده است.

به اذعان بسياري از صاحب نظران ايجاد رشته هاي تركيبي همچون " معارف اسلامي  و حقوق " و يا " معارف اسلامي و مديريت " به اعتبار و كارآيي بالايي در زمينه علوم انساني افزوده شده است. در اين زمينه دانشگاه با استفاده از استادان برجسته كشور به طور تمام وقت و پاره وقت به غناي هرچه بيش تر آموزش مي افزايد.

دانشگاه امام صادق(ع) واحد خواهران

واحد خواهران دانشگاه امام صادق(ع) در سال 69 با مجوز رسمي وزارت فرهنگ و آموزش عالي وقت به منظور تعليم، تربيت و رشد زنان جوان به عنوان محقق و مبلغ، فعاليت هاي خود را آغاز كرد.

اين واحد آموزشي در مجموعه اي مجزا از فضاي آموزشي برادران قرار دارد و اولين مجموعه  دانشگاهي است كه همه بخشهاي آن اعم از بخشهاي آموزشي، پژوهشي و اداري توسط خواهران اداره مي شود.

در ابتداي امر، واحد خواهران دانشگاه امام صادق(ع) در دو رشته "زبان و ادبيات عرب" و "الهيات" در مقطع كارشناسي اقدام به پذيرش دانشجو کرد. از سال 81 در سه رشته زبان و ادبات عرب، الهيات و معارف اسلامي(با دو گرايش فقه و حقوق اسلامي، فلسفه و كلام اسلامي) و حقوق در مقطع كارشناسي دانشجو مي پذيرد.

شايان ذكر است كه مجموعه واحدهاي مقطع كارشناسي خواهران در رشته هاي مختلف بين 155 تا 160 واحد است. واحدهاي درسي اين رشته ها مطابق با رشته هاي مشابه در ساير دانشگاه‌هاست. ولي 20 تا 25 واحد اضافه بر آنها شامل زبان خارجي، كامپيوتر و دروس معارف اسلامي به دانشجويان ارايه مي شود.

مدت تحصيل در اين واحد آموزشي 9 نيم سال آموزشي است و تاكنون 43 درصد از خواهران دانش آموخته در آزمونهاي كارشناسي ارشد مراكز آموزشي عالي پذيرفته شده اند.

طريقه پذيرش دانشجو

پذيرش دانشجو در دانشگاه امام صادق(ع) به صورت نيمه متمركز صورت مي گيرد.

لازم به ذكر است كه تنها داوطلباني ثبت نام دانشگاه محسوب مي شوند كه مدارك مورد نياز و شماره داوطلبي را به آدرس دانشگاه امام صادق(ع) ارسال كرده باشند.

شرايط پذيرش دانشجو در دانشگاه امام صادق(ع)

www.fardanews.com/.../شرايط-پذيرش-دانشجو-در-دان...
Translate this page
Jan 10, 2010 - فارس: معاون سازمان سنجش و آموزش كشور ضمن تشريح شرايط و ضوابط پذيرش دانشجو دردانشگاه امام صادق(ع) گفت: ثبت‌نام و قبولي در اين دانشگاه ...

دانشگاه امام صادق - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/.../دانشگاه_ام...
Translate this page
Persian Wikipedia
دانشگاه امام صادق دانشگاهی در رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی است که سیستم آموزشی و برنامه درسی آن ترکیبی از علوم جدید و علوم حوزوی است. دانشگاهی ...

دانشگاه امام صادق علیه السلام - انجمن کنکور

forum.konkur.in/thread4883.html
Translate this page
Jul 10, 2013 - 10 posts - ‎1 author
دانشگاه امام صادق علیه السلام تاريخچه دانشگاه امام صادق عليهالسلام ... از جمله مزاياي قابل توجه تحصيل در اين دانشکده نسبت به دانشکدههاي حقوق ديگر ...

آشنايي با روند پذيرش دانشجو - جزئيات - دانشگاه امام صادق

gzn.isu.ac.ir/details.aspx?id=46
Translate this page
آشنايي با روند پذيرش دانشجو در دانشگاه امام صادق (عليه السلام). ا. راه‌هاي كسب اطلاع در مورد دانشگاه امام صادق(عليه‌السلام): انتخاب رشته و دانشگاه يكي از مهم‌ترين مراحل ...

گزینش دانشگاه امام صادق علیه السلام

gzn.isu.ac.ir/
Translate this page
ثبت نام دانشگاه امام صادق(ع) تا پايان اسفندماه سال 94ادامه دارد. جهت ورود به سامانه ثبت‌نام كليك كنيد. تذکر بسیار مهم1: لطفا قبل از ورود به صفحه ثبت نام کارت ملی و ...

آشنايي با دانشگاه امام صادق(ع) - باشگاه خبرنگاران جوان

www.yjc.ir › سیاسی › برنامه‌های ویژه خبری
Translate this page
Jul 2, 2012 - در دانشگاه امام صادق(ع) صلاحيت هاي اخلاقي و اعتقادي مقدم بر صلاحيت هاي علمي محض است؛ لذا ارزش هاي معنوي و ديني در كنار استعداد بالاي تحصيلي، ...

کارشناسی ارشد دانشگاه امام صادق سال تحصیلی ۹۵-۹۴ پذیرش ...

rightman.ir › کارشناسی ارشد
Translate this page
Jan 29, 2015 - پذیرش دانشجو کارشناسی ارشد دانشگاه امام صادق (ع) سال تحصیلی ۹۵-۹۴ دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام)، بر اساس اهداف متعالی خود و با امتیاز وزارت ...

ملاك گزينش در واحد خواهران دانشگاه امام صادق (ع) - پارسینه

www.parsine.com/.../ملاك-گزينش-در-واحد-خواهران-دانش...
Translate this page
Jul 27, 2013 - در سایت دانشگاه امام صادق واحد خواهران آمده است: هرساله واحد خواهران، داوطلبان موفق را از طريق آزمون سراسري دانشگاه ها و از 3 رشته رياضي، تجربي و ...

آشنایی با دانشگاه امام صادق (ع) - همشهری آنلاین

www.hamshahrionline.ir/details/71533
Translate this page
Dec 26, 2008 - همشهری آنلاین: دانشگاه امام صادق اولین دانشگاهی است که پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۱ 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 198
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 292
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 559
  • بازدید ماه : 3,263
  • بازدید سال : 17,634
  • بازدید کلی : 348,116